وقتی میخواهیم درباره گرافیک در سطح مهم تری صحبت کنیم باید به جوانب مختلف آن بپردازیم و بررسی کنیم که کدام کشور ، شهر و منطقه ای گرافیک را به شیوه ای مدرن و قابل استفاده و دفاع بهره گیری میکند .
خوب می دانیم در کشورهای مختلف وقتی برای سفر اقداماتی صورت می دهیم و به آن کشور ها سفر می کنیم بیشتر برای تفریح و استفاده مراکز تفریحی لذت بخش می باشد ، اما مجموعه پارسی طرح هنگامی به کشور دیگر مسافرت های مختلفی می رود نگاه ویژه ای به سیستم های
برای مثال کشور ترکیه ، این کشور با توجه به اینکه بخشی از ان در آسیا و بخش دیگر آن در قاره اروپا وجود دارد یک کشور میانه رده برای ارزیابی سطح کیفی
ما در این مطلب نمی خواهیم این موضوع را مطرح کنیم که کدام کشور برای مسافرت خوب است یا بد ، قطعا این مطلب جدا از مطالبی است که در وب سایت ما /
اما خوب با توجه به اینکه ما در پایتخت ترکیه مستقر بودیم و برنامه خود را بر این اساس قرار داده بودیم که در زمان ۳ روز که این کشور مستقر هستیم به مرکز شهر برویم و سعی کنیم از فروشگاه ها و مراکز خرید دیدن کنیم و علاوه بر آن توجه ویژه ای هم به بیلبوردها
در روزهایی که سپری کردیم ، طرح های کارت ویزیت زیادی را به دست گرفتیم ، عکس های زیادی از بیلبوردها ، کاتالوگ و بروشور ها گرفته و دریافت کردیم و در مجموع این موارد به نقاط اشتراک زیادی نسبت به کشورمان دست یافتیم ، در اغلب طرح های گرافیکی مشاهده شده ، استفاده از طرح های وکتور به چشم می خورد و کمتر از ایده های نوین اختصاصی استفاده شده بود .
البته این صحبت به دین معنا نیست که تمام آگهی های کپی یا غیر اختصاصی باشند ، طبیعاتا از پس این طرح های گرافیکی طراحی ها بر اساس نیم اختصاصی پیش می رود ، به این صورت که بخشی از علائم گرافیکی و ایده های تبلیغاتی به صورت پیشفرض و از قبل آماده شده است و بخشی دیگر اختصاصی و بر اساس معیار های روز تبلیغ مورد نظر .
در مجموع با بررسی های انجام شده در پایتخت ترکیه و موارد گرافیکی آن ها ، تفاوت زیادی بین دو کشور دیده نشد . اما می توان در مواردی کشور ترکیه را در زمینه ترکیه برتر بدانیم و در برخی موارد کشور عزیزمان و طراحان داخلی را برتر بنامیم .